Author Topic: SSL9K HJÆLPETRÅD!  (Read 124437 times)

Offline dwoor

• nanoposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #60 on: October 18, 2006, 10:16:39 PM »
Jeg har lige et par spørgsmål til  :D

Når jeg kigger på listen over komponenter på dette link: http://www.mentol.dk/diy/upload/DIY_9k_preamp.pdf

Og kigger på printet, så kan jeg ikke se hvad der skal i C85 og C63 på printet.

På listen står der Ra, Rb, Rp1 og Rp2.. Det er bestilt, men skal ikke sidde i printet.. Er det noget til potmeter eller ?

Skal der noget i disse "slots" ?

Der hvor der er streger fra et print hul til et andet.. Skal der laves en lus eller hvad gør disse?

Jeg vil også smide nogle billeder af printene op, når de er samlet.. Vil du (Black Dog) kommentere dem og komfirmere om det er det rigtige komponenter, så godt som du nu kan? Så levere jeg detajleret billeder.. Jeg er lidt i tvivl med nogle kondensatore, for de ligner ikke dem du bruger... (udfra billederne på side 1)

På forhånd tak..

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #61 on: October 19, 2006, 12:47:46 AM »
jeg kender ikke projektet, men vil da godt lige bekræfte at stregerne fra hul til hul er lus.

Super at du bare mosler på med krum hals, dwoor! :D
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Black Dog

• milliposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #62 on: October 19, 2006, 08:03:04 AM »
Quote from: "dwoor"
Jeg har lige et par spørgsmål til  :D

Di gir' den bare gas :D

Når jeg kigger på listen over komponenter på dette link: http://www.mentol.dk/diy/upload/DIY_9k_preamp.pdf

Og kigger på printet, så kan jeg ikke se hvad der skal i C85 og C63 på printet.

Jeg tror slet ikke vi behøver at montere C63 og C85.. De sidder mellem plus og minus forsyningerne ved et par af IC'erne og jeg kan ikke se hvad det skal gøre godt for, så indtil videre har jeg bare sprunget over.

På listen står der Ra, Rb, Rp1 og Rp2.. Det er bestilt, men skal ikke sidde i printet.. Er det noget til potmeter eller ?

Skal der noget i disse "slots" ?

Ra og Rb, skal monteres i serie med gain-potmetrene - kig evt. på diagrammet.

Rp1 og Rp2 er til phantom power. Dem kan du roligt vente med, til du har bestemt dig for, hvordan du vil lave 48V forsyningen.

Der hvor der er streger fra et print hul til et andet.. Skal der laves en lus eller hvad gør disse?

Jeps, der skal du lave nogle lus..

Jeg vil også smide nogle billeder af printene op, når de er samlet.. Vil du (Black Dog) kommentere dem og komfirmere om det er det rigtige komponenter, så godt som du nu kan? Så levere jeg detajleret billeder.. Jeg er lidt i tvivl med nogle kondensatore, for de ligner ikke dem du bruger... (udfra billederne på side 1)

På forhånd tak..

Bare kom med dem, med som sædvanligt er der ingen garantier :)

Offline dwoor

• nanoposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #63 on: October 21, 2006, 11:27:01 AM »
Ra og Rb spørger jeg nok om senere  :D

Men her er det overblik over det jeg er nået til:

Jeg har forlænget alle benene på 2.2 uf kondensatorene.. Der er sat krympflex på alle benene inden de er loddet på.. Ellers kunne de ikke være der.. Men er det noget rigtigt pis eller ?!?

Dette er den ene.. Der bliver 10 kanaler ialt, hvor 4 stk har 48V phantom. Hvor jeg har købt disse sæt til P48v :

Men hvordan det forbindes?? Det får jeg nok styr på  :D

Ellers er her et nærbilleder af Linebalenceren og PSU printet.. Mainboard kommer op når de er helt færdige.. Der mangler ikke meget..

Det skal lige siges, at jeg ikke kommer til at bruge den ene kanal på Linebalenceren, på to print. Jeg fik 10 print sæt af Gustav (Hvorfor ved jeg ikke, da jeg bestilte 8.. Han gik nok på kompromis med leveringstiden  :D  ) Hvis jeg finder krudtet, så laver jeg 2 til, men eller står disse fri..

Hvad siger I til dette? ser det ok ud?

Offline Black Dog

• milliposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #64 on: October 21, 2006, 12:05:50 PM »
Det ser godt ud, det der..!

Det er ikke noget problem, at du har forlænget benene. Det gør jeg også tit, hvis sagerne ikke lige passer sammen.
Når du skriver, at du har sat krympeflex på benene inden du loddede, mener du efter du forlængede benene og inden du loddede dem i printet, right?

Dine go-between kits, ser også fine ud. Det er altså en smart måde at gøre det på..

edit: det ser ud til, at du har fået vendt den største af lytterne på psu'en forkert..

Offline dwoor

• nanoposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #65 on: October 21, 2006, 12:27:58 PM »
Quote from: "Black Dog"
Det ser godt ud, det der..!

Det er ikke noget problem, at du har forlænget benene. Det gør jeg også tit, hvis sagerne ikke lige passer sammen.
Når du skriver, at du har sat krympeflex på benene inden du loddede, mener du efter du forlængede benene og inden du loddede dem i printet, right?

Dine go-between kits, ser også fine ud. Det er altså en smart måde at gøre det på..

edit: det ser ud til, at du har fået vendt den største af lytterne på psu'en forkert..

Jo jo efter  :D  Mig og grammatik hænge ikke helt sammen  :shock:

Så:
1. lodde forlængning på ben
2. krympflex
3. i printet

Men fuck et lorte arbejde.. Der røg en fredag aften på det, hvor man kunne ha siddet med en kølig pils  :lol:

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #66 on: October 21, 2006, 12:46:19 PM »
Uuh det ser godt ud, dwoor!

Ja, det er lidt svært at se om den vender korrekt den store lyt der. Tjek lige efter.

Og så er det sjovt som man har det forskelligt med de forskellige opgaver. Jeg hader af et godt hjerte at lave hul til netstikket, men synes pillearbejde med at rette benlængder og sådan er lige så hyggeligt som selve montagen.

(Kunne være vi sku' få tjekket op på sagen med at få lavet et lokkeværktøj til netstik...)
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline dwoor

• nanoposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #67 on: October 21, 2006, 12:49:03 PM »
Så er det lidt billeder af main printet..

Der mangler den MAT-02 transformer og den ankommer først i starten af november  :cry:

Offline dwoor

• nanoposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #68 on: October 21, 2006, 10:04:01 PM »
Jeg skal lave en lille efterbestilling af printspyd, så jeg ville bestille lidt kabler med til strømmen intern i kassen.. Hvad skal jeg bestille? og hvilke farver er velkendte?

Al audio trækkes i skærmet kabel for multiledere ik? Jeg har bestilt en del mogami 8 par, så dette vil jeg også bruge til dette..?

Offline dwoor

• nanoposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #69 on: November 22, 2006, 12:03:47 AM »
Så har jeg fået printene i kasserne... Der mangler lige to stk MAT-02 FH, men de er på vej..

Så skal der kables og så... Mon ikke det går også..

Hvad bruger I af kabler til audio signalerne og strøm?

Kasserne har min bror fået fremstillet til mig. Jeg fik 11 stk et unit og 12 stk to units for 2.200 kr..

Frontene er lige nu bare test plader af træ. De er ved at blive designet, og bliver skåret i rustfritstål.. Jeg lavet ikke bagplader eller top plader, da det hele skal i racks. Fronten kommer til at dække lidt ind over kasser, så der ikke kan komme skidt ind.. Jeg har også tænkt mig at trække kablerne direkte til patchbay'en fra preamps'ne..

Men de er jo langt fra færdige, så det kan være jeg kommer på andre tanker.. Jeg ville gerne undvære for mange samlinger i stik, op til patchbay'en.. Dog skal jeg lige lave lidt I/O kabler til test osv..

Er der noget der taler imod at droppe stikkene bagpå til I/O, og gå direkte på patchbay'en.. Det er jo lukket inde i rack kasser og det spare lidt penge til stik.. Det er også kun mig der skal bruge det... Så ?!?!

Offline GustavG

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.lavfrekvent.dk
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #70 on: November 23, 2006, 03:25:34 PM »
Det ser rigtigt godt ud. Jeg glæder mig til at se når du har fået det hele forkablet.  :)

Gustav

Offline Michailov

• nanoposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #71 on: November 23, 2006, 03:51:42 PM »
Det ser bare rigtig lækkert ud! 8)

Er der noget der taler imod at droppe stikkene bagpå til I/O, og gå direkte på patchbay'en.. Det er jo lukket inde i rack kasser og det spare lidt penge til stik.. Det er også kun mig der skal bruge det... Så ?!?!

Det eneste jeg kan tænke på er hvis du bruger alm. jack x-felt, så kan du kortslutte phantompoweren.

Jeg ville dog stadig lægge en bagklap og et låg på kasserne.... støv er rigtigt god til at komme ind sådan nogle steder, og alt andet lige gør man jo ikke rent bag sit rack hver uge. :roll:
Got hitched, got debt - God damn
Bli'r der nogensinde tid til DIY igen, eller bliver min kælder ommøbleret til systue og walk-in closet?

Offline Black Dog

• milliposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #72 on: November 23, 2006, 04:14:48 PM »
Så har jeg fået printene i kasserne...

Damn, du rykker - jeg venter stadig på potmetre fra et groupbuy på groupdiy.com..

Hvad bruger I af kabler til audio signalerne og strøm?

Til audio bruger jeg alm. skærmet mikrofonkabel.
Til 220V skal du bruge mindst 0.75mm2.
Til 15V fra strømforsyningen kan du stort set bruge hvad som helst - det gælder også til potmetrene..

Er der noget der taler imod at droppe stikkene bagpå til I/O, og gå direkte på patchbay'en..

Jeps, jeg tror indstråling kunne blive et problem.
Det er nok værd at tænke på, at et mikrofon-signal et ret svagt sammenlignet med et linesignal og mere tilbøjeligt til at samle støj op..
..men så ved du ihvertfald hvor du skal kigge, hvis du får problemer i den retning..

Derudover er der nok nogle sikkerhedsmæssige hensyn at tage, men det skal jeg ikke gøre mig for klog på..

Offline dwoor

• nanoposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #73 on: November 24, 2006, 12:18:09 AM »
Jeg takker for svarene.. Jeg glæder mig også til at se dem færdige, også de andre projekter jeg har gang i..

Det hele bliver samlet i et tæt rack konsol, så jeg tror ikke der kommer skidt ind i det. Jeg vil gøre hvad jeg kan for at lukke af for dette..

Jeg kender til problematikken ang phantom power og patchbay, men da jeg kun skal bruge det, så tror jeg at jeg kan undgå dette.. Jeg har overvejet at få lavet nogle kapper til jackstikne og samlingerne, så dette ikke kan ske på udvalgte kabler.. Jeg har bare ikke tænkt den helt igennem endnu.. Men det kunne være en sjov opgave, og min bror kan lave nogle "hætter" til dette.. Men men men... Tid ik...

Indstråling kan blive et problem, men det må jeg fikse hvis det sker.. Tilgengæld kan de komme af med varmen  :lol: Jeg skal dog ha lavet noget afstivning af kasserne, udover frontene.. Så det kan jo blive låg eller bagsider..

Og med hensyn til kablingen, så ved jeg ikke meget om, hvordan det skal gøres.. Jeg er faktisk helt på bar bund.. Så det bliver en sjov opgave.. Der skal nok læses lidt diagrammer ovs.. Jeg ved dog, at jeg vil kører direkte fra patchbay'en til molex stikkene på printene med Mogami kabel..

Black Dog: Kan du hjælpe lidt med den kabling, hvis jeg spørger pænt..?  :roll:

Offline Black Dog

• milliposter
SSL9K HJÆLPETRÅD!
« Reply #74 on: November 24, 2006, 12:20:05 PM »
Black Dog: Kan du hjælpe lidt med den kabling

Jeg skal nok hjælpe det bedste jeg kan :thumbup:

Men det er nok smartest, om vi tager det lidt i etaper, så du spørger når der er noget konkret du er i tvivl om..