Hey.
Jeg har igennem længere haft lidt bøvl med min Pultec. Lyden begyndte pludselig at fade ud og blive meget meget tynd, næsten uhørlig, for så at fade tilbage igen. Den stod så helt af og jeg har lige haft den åbnet, tjekket alle lodninger og hvad jeg nu ellers kunne komme til og så skiftede jeg rør for at se om det var det. Det var det ikke.
Jeg har så prøvet at fyre op for den og kan se at røret gløder, men tager til og fra i styrke. Når jeg kan høre et meget svagt signal, så virker det ikke til at kredsløbet som sådan er aktivt, dvs. at det har ingen indvirkning at skrue på frekvenserne.
Jeg har dog en teori om at det kan være LM317 der er ved at stå af, for et eller andet siger en kliklyd når røret aftager i gløde styrke. Kan en defekt eller underafkølet LM317 være årsagen? Der kommer jo tydeligvis spænding på røret da det gløder, endda rimelig kraftigt til tider (har ikke målt endnu, da jeg ikke tør rode for meget dernede med spænding på).
Nå, mens jeg skriver er den stået helt af, jeg kan slet ikke tænde den nu. Kan LM317 brænde af? Køleprofilen blev meget varm når maskinen var tændt.