"Lyder rigtig interessant for mange i dette forum - Ku' du overtales til at lave en detaljeret beskrivelse? Præcis typenr på papir, hvilken printer, hvor lang tid etc..?
Jakob E."
- jo jeg skal gøre det så godt som jeg kan,faktisk har du haft fat i den G7 med det hjemmeætsede print,da jeg var i Aarhus for et par år siden med en lille Studermixer .Det var en ret simpel printteknik: jeg downloadede G7 filen(pcb tegningen) og printede den ud på alm glossy printpapier fra H Nyborg-på en LASER!printer ..ret vigtigt .Jeg husker ikke typenummeret på papieret,men jeg mener kun de har en slags- det er et stift papiertype der skinner,hehe
Så slibes printet let med fint sandpapier og tørres af.Fotopapieret lægges ovenpå printet med fotosiden nedad på printet og varmes med et strygejern.Jeg varmede det til det begynder at blive lidt brunligt (velristet)
Papieret skylles i vand helst med lidt sæbe indtil det slipper printet-måske det sidste skal nuldres af med fingrene.Man kan meget forsigtigt tage en skuresvamp tilsidst..printet tjekkes om der er brud på den påtrykte tegning-evt fyld ud med tusch specielt til prints/pcb. Jeg havde købt nogle ætsekugler i Brinck-men de kan købes i webshops på nettet der handler med rå printplader. Kuglerne smides i en glasbowle(whatever i glas hvor printet kan være i).Der tilsættes varmt vand og ja der står helt sikkert hvordan med temperatur på posen af ætsekuglerne/ætsebadet.Man "kipper" lidt mens det ætser..dvs skubber lidt til glasset med syren,så der er lidt bevægelse i syren..Når syren har guffet det hele pånær den fine sorte printtegning,så skal det bare skylles i koldt vand så ætsningen stopper.Derefter tager man en køkkensvamp med skuresiden og skurer det sorte af og så har man lavet sit eget print..

Spørgsmål er velkommende VH Nick