Det viste sig at det er rørene der var godt brugte.
En lokal diy'er havde en bunke EF86 liggende og jeg har lånt dem alle for at teste. Et tilsyneladende helt nyt (men meget gammelt) Philips EF86 viste sig at være fuldstændig støjfrit i mikrofonen.
Happy days!!

Jeg kan se at sådan nogle gamle Philips EF86 går for ret mange penge på ebay så jeg vil nok lige lade ham beholde dét.

Jeg fandt et Valvo EF86. Kender ikke Valvo. Det er støjfrit og så er jeg indtil videre tilfreds for så har jeg en mikrofon der kan bruges.
At dømme efter lyden vil jeg gætte på at det er et rimelig billigt rør. Det lyder ok, men der er ikke helt samme distance til min anden stormembran mikrofon som med de Philips, Mullard og Siemens rør jeg har nået at teste med. Ja, endda de Tungsram PF86 jeg selv havde til at starte med men som støjede for meget. Selv med den ekstra støj kunne jeg høre den lækre kvalitet af de federe rør og mikrofonen bliver lige spitzenklasse med rigtig gode rør.
Jeg har læst meget godt om, og nu bestilt, to Tesla NOS rør til overkommelige penge. Nu vil jeg lige teste dem og se om de kan matche de lækre rør jeg har testet. Ellers må muldvarpen lige op med pengene til noget jeg på forhånd ved vil lyde lækkert. Pyndt har noget guf til 250-285,-
Er der nogen der har prøvet de der EF806 rør som bliver annonceret som en "high quality upgrade to EF86"? Er det en "upgrade" vi kan høre forskel på i G7'eren?