Author Topic: A/D/A Less is more?  (Read 12094 times)

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2803
    • http://tunetown.dk
A/D/A Less is more?
« Reply #15 on: December 06, 2006, 02:07:40 PM »
http://www.aage.dk/nytforum/forum_posts.asp?TID=42609&KW=konverter+kumuleret

Jeg ved ikke om linksenene i tråden virker stadig.

Nu kiggede jeg lige tråden igennem.
Det er ikke direkte en ADA8000 der blev testet, men det skulle være de samme konvertere så vidt jeg senere er blevet orienteret. Så jeg har senere bildt mig ind at det var ADA8000 der blev testet, men det var det altså ikke helt.
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline dwoor

  • nanoposter
  • Posts: 478
A/D/A Less is more?
« Reply #16 on: December 06, 2006, 06:50:18 PM »
Quote from: "gyraf"
Vi konkluderede, da vi testede dem, at der ikke var grund til at modificere - det ville kræve en stor ombygning at komme uden om preamps'ene - og de er faktisk ikke så ringe som nogen gerne vil gøre dem til.

Så vær ikke bange for de preamps - de er sårn' cirka det samme som sidder i de gamle Amek Angela'er - og de lyder hæderligt hvis man ikke gain'er dem mere end til de sidste 30% af knap-vandringen.

Der kan selvfølgelig være store variationer inden for samme model, når vi taler behringer-gear.

Jakob E.


Den ADA8000 vi optager igennem, syntes jeg ikke giver det hul igennem og nærhed som jeg gerne vil ha.. Men det skal siges at vi ikke har været vildt grundige med mik opsætninger, skind osv.. Det er jo kun preindspilning. Så den må prøves, når vi virkelig skal indspille.. En test op mod SSL9K og RME adi 8 pro  :lol:

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2803
    • http://tunetown.dk
A/D/A Less is more?
« Reply #17 on: December 06, 2006, 07:02:18 PM »
Det ville være monsterfedt hvis I gider lave en test hvor I optager samme ting to gange, med SSL preampen ind i ADI-8 og SSL preampen ind i ADA8000. Eneste forskel må være konverterne.

Jeg tør vædde på at de fleste folk i en blindtest ikke vil kunne spotte hvad der er hvad. Performance, instrument, mic, preamp og eventuelt insertet comp eller lign. betyder langt langt mere end forskellen mellem de to konvertere.

Men det kunne være dødinteressant at få syn for sagn én gang for alle.
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline dwoor

  • nanoposter
  • Posts: 478
A/D/A Less is more?
« Reply #18 on: December 06, 2006, 11:31:31 PM »
Quote from: "Luny Tune"
Det ville være monsterfedt hvis I gider lave en test hvor I optager samme ting to gange, med SSL preampen ind i ADI-8 og SSL preampen ind i ADA8000. Eneste forskel må være konverterne.

Jeg tør vædde på at de fleste folk i en blindtest ikke vil kunne spotte hvad der er hvad. Performance, instrument, mic, preamp og eventuelt insertet comp eller lign. betyder langt langt mere end forskellen mellem de to konvertere.

Men det kunne være dødinteressant at få syn for sagn én gang for alle.


Jeg vil gøre hvad jeg kan for at huske det.. Ellers husk mig på det  :oops:

På forhånd vil jeg sige, at jeg ikke er prof med dette.. Men jeg kan da nok lave noget fornuftigt..  :wink:

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2803
    • http://tunetown.dk
A/D/A Less is more?
« Reply #19 on: December 07, 2006, 06:29:51 AM »
Quote from: "dwoor"
På forhånd vil jeg sige, at jeg ikke er prof med dette.. Men jeg kan da nok lave noget fornuftigt..  :wink:

Det skal nok blive fint. :D

Det kunne faktisk gøres meget nemt. Hvis du når den tid kommer gider ganske enkelt at afspille 20 sek. af noget rimelig fyldigt musik (altså bare med bund, mellemtone og top repræsenteret så man kan høre hele spektret) fra en CD ind i de to konvertere og optag det. Glem bare SSL preampen også. Bare stil gainknapperne på kl. 1 og kør. Rock 'n Roll! :D
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline ask

  • picoposter
  • Posts: 18
A/D/A Less is more?
« Reply #20 on: December 08, 2006, 08:46:30 PM »
Er der nogen der har sammenlignet med digi002 - enten preamps eller konveretere?
 :)

Offline Morten_Hjort

  • nanoposter
  • Posts: 119
A/D/A Less is more?
« Reply #21 on: December 11, 2006, 03:56:46 PM »
Nogen som kender til Echo Audio Audiofire produkter? Jeg har før haft 2 Echo lydkort og de var tæske fede specielt til prisen. Deres nye Audiofire skulle have lige så gode konvertere som Firefacen dog uden alt for meget lir pg preamps... Man kan få 12 ind/ud for kun 5500,-!!!

Nogensom har hørt denne? Tror lidt jeg dropper min nye ADI-2 konverter til fordel for en Audiofire 8, så jeg har nogle ind/ud til al det DIY jeg skal have bygget :-)