Author Topic: GSSL for nybegyndere?  (Read 83823 times)

Offline Jens Sejersen

• Moderator
  • nanoposter
  • working hard or hardly working?...
Re: GSSL for nybegyndere?
« Reply #150 on: September 14, 2009, 10:45:27 PM »
Nu er det også første gang jeg skal så jeg er også lidt spændt på hvordan jeg lige griber det hele an - har heller ikke nogen erfaring. Men du kan se komponentliste samt komponentplacering inde på gyraf.dk

Mht. at købe stumperne til en fremtidig weekend, skal det så forstås sådan at du selv finder stumperne til maskinen (i så fald ligger der jo up to date indkøbssedler herinde), eller vil du gerne have at vi bestiller et sæt ekstra til dig?

Offline Jens Sejersen

• Moderator
  • nanoposter
« Reply #151 on: September 14, 2009, 11:02:40 PM »
Jeg forslår at vi folk stemmer til og med fredag kl. 24. Hvis vi er nok tilmeldte til "vinder-weekenden" sendes promte en deadline for betaling... Dette bliver nok ca. på tirsdag.

Vil I ikke prøve at kontakte alle de folk i evt. kender, som måske kunne være interesseret i dette projekt og få dem til at skynde sig at tilmelde sig ;D... Det ville være ærgeligt hvis det hele gik i fløjten :'(

Venlig hilsen Jens

Offline Rigpa

• nanoposter
    • www.MicroSonic.dk
« Reply #152 on: September 23, 2009, 12:35:54 AM »
Godt arbejde Jens! :)

Offline Jens Sejersen

• Moderator
  • nanoposter
« Reply #153 on: September 23, 2009, 04:05:25 PM »
Så er det hermed blevet fastlagt at arrangementet afholdes i weekend omkring d. 6, 7 og 8 november. Desværre er vi ikke så mange tilmeldte som vi havde håbet på - derfor bliver prisen højest sandsynlig dyrere. Det første jeg meldte ud var ca. 3000 kr, men efter at have talt med David er vi blevet enige at hæve prisen til 3500 kr. Forhåbentlig bliver det ikke så dyrt, men hellere være på sikre side frem for at skulle hæve beløbet løbende. Grunden til den formodede prisændring skyldes at vi nok ikke kan få noget mængderabat, men vi skal selvfølgelig nok gøre vores bedste og prøve at holde udgifterne på et minimum.

Hvis folk kan nå at overføre pengene inden fredag ville det være fedt - så kan vi nemlig begynde at bestille varene. Men senest mandag d. 28 september skal pengene være overført.

De tilmeldte er:

Niklas - betalt
Jens Sejersen
Rigpa
Ajes - betalt
Gianni
Megl - betalt
Jacobz - betalt
Andreas - betalt

... Hvis folk mener at prisen bliver for dyr er folk selvfølgelig frie til at bakke ud, men så snart vi har modtaget jeres indbetalinger er tilmeldningen bindende. Og hvis I er rigtig søde informerer I også lige mig eller David om at I ønsker at bakke ud. Men håber folk er klar - jeg er i hvert fald!!! Weee ;D

Ønsker andre folk at deltage kan de stadig nå at melde sig til - I skriver bare i denne tråd at I gerne vil med og overfører herefter 3500 kr. til nedenstående kontonummer inden mandag d. 28 september

Reg. 9281
Kontonummer: 3090493603

PS: Husk lige at skrive navn på indbetalingerne, så krydser jeg jeres betaling af ;)

Jens
« Last Edit: September 30, 2009, 02:42:52 PM by Jens Sejersen »

Offline Andreas

• picoposter
« Reply #154 on: September 24, 2009, 12:58:46 PM »
Jeg er også med. Penge er på vej...

Offline Jens Sejersen

• Moderator
  • nanoposter
« Reply #155 on: September 24, 2009, 01:20:58 PM »
Super - og velkommen om bord :D

Offline Rigpa

• nanoposter
    • www.MicroSonic.dk
« Reply #156 on: October 02, 2009, 06:39:12 PM »
Er der nogen der kommer så langt væk fra at vi skal finde overnatning....?

Offline Rigpa

• nanoposter
    • www.MicroSonic.dk
« Reply #157 on: October 05, 2009, 02:07:54 PM »
Så har alle undtaget Gianni betalt. Men Jens har fat i ham og så snart kontanterne er en realitet begynder bestillingerne. DIY Parts Supply har stadig ikke fået metre og vi kan blive nødt til at finde et alternativ hurtigt da fronten er afhængig af meteret. Jeg har ledt de gamle GSSL tråde igennem efter metre men de links der er duer ikke mere.

Hvis der er nogen der har links til brugbare alternative metre må i meget gerne poste dem.

Der er en måned til arrangementet og jeg håber vi kan nå at bestille alt hjem. Hvis det viser sig at vi ikke kan nå det kan vi enten eftersende det der mangler hvis det er i småtingsafdelingen eller vi kan rykke week-enden en eller to uger.

Offline Rigpa

• nanoposter
    • www.MicroSonic.dk
« Reply #158 on: October 07, 2009, 08:57:36 PM »
Så har alle betalt og jeg er godt i gang med at bruge pengene:

ElSupply - Alle almindelige komponenter
AlphaSound - Neutrik XLR stik
Benckler - 1U kasse
Gustav - GSSL & SC print
Farnell - That & Meter

Og i morgen fortsætter jeg med:
Schaeffer - Frontpanel
MusikDing - Knapper
Elfa - Afbrydere

Har jeg glemt noget ?

Vi skal selv lave huller bag i kasserne til 4 XLR, 1 Jack og AC. Hvis nogle har boremaskiner så tag dem endelig med. Specielt da hvis der er en der har et søjlebor :)

Jens har lavet denne flotte front:

Offline person

• nanoposter
« Reply #159 on: October 07, 2009, 09:39:48 PM »
Lille tip  :)

Godt trappe bor, stiksav med metalklinge, til huller i bagstykket. Husk lidt smørelse ( i skal lave mange huller ;) )

Per
Mvh Per

Offline Jens Sejersen

• Moderator
  • nanoposter
« Reply #160 on: October 07, 2009, 10:37:18 PM »
Hvad med printene?

Offline Rigpa

• nanoposter
    • www.MicroSonic.dk
« Reply #161 on: October 08, 2009, 12:50:57 PM »
Gustav leverer print :)

Jakob skriver et sted om gssl meter:

Farnell also has these cheap standard types:
order no 143509 - it's 100uA, but will work with a different meter resistor (20K in stead of 2k)

Den der 2K modstand - er der nogen der har en uddybende forklaring på den? I diagrammet er der et eksempel på et 100uA meter med en parallel modstane på 330R...

Offline Andreas

• picoposter
« Reply #162 on: October 08, 2009, 10:10:05 PM »
Jeg har faktisk en hæderlig søjleboremaskine og et sæt trappebor, så hvis jeg som forventet har kørelejlighed fra København til Århus kan jeg sagtens medbringe den...

Offline Rigpa

• nanoposter
    • www.MicroSonic.dk
« Reply #163 on: October 12, 2009, 01:06:10 PM »
Det er GULD!

Jeg prøver osse om jeg kan finde et par lokke skruer...

Offline Rigpa

• nanoposter
    • www.MicroSonic.dk
« Reply #164 on: October 14, 2009, 01:58:47 PM »
Så er der kommet metre, VCA'er og Neutrik stik  :)