Author Topic: Dørklokke  (Read 3601 times)

Offline Digital Psyence

• picoposter
Dørklokke
« on: January 10, 2006, 01:58:34 PM »
Ved ikkeom det er i den rigtige kategori, men here goes. Jeg har en dørklokke af den gamle skole (den er rund og ligner sådan en skole-ringe-ind klokke) og jeg er træt af at flyve op i loftet og slå hovedet hver gang den ringer, den kan virkelig gå en på nerverne. Så jeg tænkte om det ikke var muligt selv at lave et eller andet sjovt på en printplade, med en mere mild ringen/eller bare nogle toner? Det er til min opgangs dørklokke, så den er tilsluttet et kabel som sandsynligvis fører til knapperne foran opgangen. en anden ting, hvor meget strøm er der i sådan en sjover, og er det for farligt selv at gøre/må man?

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
Dørklokke
« Reply #1 on: January 10, 2006, 02:11:17 PM »
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Digital Psyence

• picoposter
Dørklokke
« Reply #2 on: January 10, 2006, 02:50:42 PM »
lige hvad jeg ledte efter, tak!

Men tør man selv afmontere og installere den? kan forestille mig der er en del strøm for at den pind inde i klokken kan vibrere

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
Dørklokke
« Reply #3 on: January 10, 2006, 03:46:48 PM »
Du må ikke selv pille ved skjulte installationer, men hvis ringeklokken sidder på væggen og du dermed problemfrit kan komme til ledningerne (som så også må komme ud af væggen) så må du gerne pille ved det.

MEN!!! Sørg for at få slukket for strømmen inden du rører ved det, ikk'?!
Hvis du er i tvivl om hvilkne gruppe det er, så sluk på H-Fi relæet. Og check STADIG lige med en polsøger at der nu virkelig ikke er strøm på.
Hvis du bor i en opgang og byggeriet er af ældre dato er det ikke til at sige hvad tidligere beboere har lavet, eller en gamel fordrukken varmemester, eller noget.

Det er så skidedumt at stille træskoene fordi man var træt af sin dørklokke. Dum dødsannonce.... :roll:
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Anonymous

• Guest
Dørklokke
« Reply #4 on: January 10, 2006, 04:40:19 PM »
den sidder direkte på væggen, lige til at åbne. Men jeg er lidt i tvivl om min el-tavle har noget med dens strøm at gøre, jeg tror næsten den kører på opgangens regning. Jeg har ikke pt. en polsøger, kan jeg bruge et multimeter istedet? byggeriet er vist fra 2. verdenskrig ved 1950 ca. tror jeg, et moderne bygning.

Ellers må jeg lige høre viceværten om han kender noget til det

Offline Digital Psyence

• picoposter
Dørklokke
« Reply #5 on: January 10, 2006, 04:41:35 PM »
woops, det er mig der er guest hvis du ikke har regnet den ud  :)

(D'oh)