Author Topic: G9 HJÆLPETRÅD!  (Read 222953 times)

Offline dwoor

• nanoposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #255 on: May 10, 2007, 10:21:58 PM »
Så fik jeg strøm på min ene G9'er... Men jeg måler 280 V på HT.. Kan jeg godt regne med at TL783'eren ikke regulere korrekt? Den skulle regulere ned til 245V?

Kan der sker skade på komponenterne bag HT, hvis der er for mange volt på? Eller er det sandsynligt der er sker noget?

Jeg måler 12V, hvor jeg skal det. Så det ser fint ud..  :P

Hvis der er andre end mig der ikke har styr på det med power trafoerne til G9 projektet, så har jeg lavet dette billede.. Det følger de power trafoer fra indkøbslisten, og kan anvendes på eget ansvar.. http://www.small-mindedness.com/diy/Gyraf_G9_trafos.jpg

Offline Black Dog

• milliposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #256 on: May 10, 2007, 10:41:31 PM »
TL783 regulere ikke, før der er et forbrug - dvs. før du har sat rør i.

Offline dwoor

• nanoposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #257 on: May 10, 2007, 10:48:28 PM »
Quote from: "Black Dog"
TL783 regulere ikke, før der er et forbrug - dvs. før du har sat rør i.

Der er rør i, så ?!?!? De ser også ud til at varme fint op, men HT bliver på 280V

Offline Black Dog

• milliposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #258 on: May 10, 2007, 10:55:27 PM »
Hvad er spændingen på indgangen, udgangen og justeringsbenet på TL783?

Du kan evt. tage et kig på R34, R35 og R36 - det er disse der programere TL783..

Offline dwoor

• nanoposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #259 on: May 10, 2007, 11:08:32 PM »
Hvad er spændingen på indgangen, udgangen og justeringsbenet på TL783?

Du kan evt. tage et kig på R34, R35 og R36 - det er disse der programere TL783..

Jeg tjekke det lige lørdag.. Jeg skal finde ud af hvilke ben der er hvad.. Det har du vist skrevet tidligere i tråden..

Tak for hjælpen..

Offline dwoor

• nanoposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #260 on: May 14, 2007, 05:13:18 PM »

Disse modstande skulle være ok.. Så jeg prøver at skifte regulatoren.. Jeg har fået sat regulatoren lidt langt ned mod printet, så det kan være lidt svært at måle på benene uden at jeg skal skille hele baduljen igen..

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #261 on: May 15, 2007, 04:58:03 PM »
Jeg sidder og indspiller lidt og har først nu fået hugget min behringer ADA8000 til. Jeg kører igennem med balanceret jack fra G9'eren til fronten på ADA8000 og med preampen i bund. Herfra løber det ind ind i et RME 9656 kort og ind i logic. Softwaremixeren's indput står på max.

Jeg synes jeg har et meget lavt indput med mindre jeg fyrer OUTPUT og GAIN næsten op på G9'eren og her er der stadig ikke helt vildt indput. Mic'en er en AKG C3000. Jeg har tjekket -10db knappen på mic'en og den står rigtigt.

Er det mig der kludre i det et eller andet sted?

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline Black Dog

• milliposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #262 on: May 15, 2007, 07:21:11 PM »
Der er ikke noget i vejen med at have output på G9 på max - den attenuere alligevel bare, hvis du skruer ned.
Indstilling af gain er mere subjektivt, da det har indflydelse på lyden - men der er som udgangspunkt ikke noget i vejen for at give den gas her også, hvis det er det der skal til..

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #263 on: May 15, 2007, 07:27:27 PM »
attenuere?

Hvad betyder det?

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #264 on: May 15, 2007, 07:29:04 PM »
..dæmper..

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #265 on: May 15, 2007, 07:51:38 PM »
Du har jo helt ret her, Lars, men det lyder alligevel liiige lidt underligt at der skal fyres helt op for alt for at få bare et nogenlunde niveau ind.

Med gainknappen helt oppe på ADA8000 og gain og output fyret helt op på G9 så burde det forvrænge ved almindelig sang, mener jeg. Jeg kan sagtens få voldsomt niveau ud af min G9. Er der ikke en "clip" LED på ADA8000? Den burde nemt kunne udfordres af G9'eren.

Du kan jo lige prøve at smide mikrofonen direkte i et ADA8000 mic input. Hvis den ikke kan overstyre inputtet alene, så er det nok ikke alarmerende at G9 ikke kan hive niveauet længere op. Så er det ærmere mic'en som har meget lavt output.
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #266 on: May 16, 2007, 11:08:30 AM »
Quote from: "Luny Tune"
Du har jo helt ret her, Lars, men det lyder alligevel liiige lidt underligt at der skal fyres helt op for alt for at få bare et nogenlunde niveau ind.

Med gainknappen helt oppe på ADA8000 og gain og output fyret helt op på G9 så burde det forvrænge ved almindelig sang, mener jeg. Jeg kan sagtens få voldsomt niveau ud af min G9. Er der ikke en "clip" LED på ADA8000? Den burde nemt kunne udfordres af G9'eren.

Du kan jo lige prøve at smide mikrofonen direkte i et ADA8000 mic input. Hvis den ikke kan overstyre inputtet alene, så er det nok ikke alarmerende at G9 ikke kan hive niveauet længere op. Så er det ærmere mic'en som har meget lavt output.

Adat preampen er ikke aktik.. Lidt dårligt formuleret...
FRI UPLOAD AF DIY STUFF

Offline Simon

• nanoposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #267 on: May 16, 2007, 08:10:10 PM »
Jeg har ikke lige fulgt med, men kan da fortælle at jeg laver vokal med  klokken 12 gain og output på min G9 / klokken MAX 9 gain på min ada8000

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #268 on: May 16, 2007, 10:30:30 PM »
Quote from: "Simon"
Jeg har ikke lige fulgt med, men kan da fortælle at jeg laver vokal med  klokken 12 gain og output på min G9 / klokken MAX 9 gain på min ada8000

Nu tog jeg et XLR fra G9'eren og ned i ADAT'en og så er der fuld gain på... Er der forskel på input-jackstikket og XLR stikket på ADA8000'eren?
FRI UPLOAD AF DIY STUFF

Offline dwoor

• nanoposter
G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #269 on: May 17, 2007, 07:20:43 PM »
Nu fik jeg målt lidt på den TL783 regulator..

Jeg er lidt i tvivl om hvilke ben der er 1,2 og 3, så jeg skriver det lidt om..

EDIT: Jeg har målt dette i DC:

På det ben længst ude på printet har jeg 305V
I midten 291V
Længst inde på printet 289V

Jeg har 283V på C15 og 305V på C14. Ser dette ok ud?

Jeg har bestilt nye modstande, så jeg kan skifte disse.. Jeg lodder dem ud og får bekræftet at de har de rigtige ohm.. Kan jeg gøre mere?

Lige nu kan jeg få nogle gode hvin ud igennem output, men det er ikke super fedt  :lol:  Oscillation tror jeg det hedder.. Dog prøver jeg at slukke så hurtigt jeg kan efter jeg har målt, så der ikke sker skade..

Kan rørene tage skade af 280 V?