Author Topic: G9 HJÆLPETRÅD!  (Read 222961 times)

Offline AndersB

• nanoposter
Re: G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #450 on: November 01, 2009, 03:16:29 PM »
.....og...... TAK...

Sådan - nu er den vist klar til brug - Helt lydløs. Dejligt :)

Det virkede med at cutte de baner. 

mvh Anders

G9, GSSL, 2 x G1176,LA-4A, Neumann EQ W492, GEQP-1 med OEP trafos, mindst 20 DIY guitarpedaler :-), Real McTube Rør-preamp... Og et oscilloskop samt et lækkert dB-meter:)

Offline Proflow

• nanoposter
« Reply #451 on: January 15, 2010, 12:44:44 AM »
WOW. ! Nu fik jeg endeligt taget mig sammen til at lave samme ændring og det har bare løst ALLE mine problemer med preampen.. Nu virker det som om den får mere bund med og vigtigst af alt, Den er 100% lydløs, selv ved store gains. Forhelv... hvor lyder den nice nu :)

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
« Reply #452 on: January 15, 2010, 10:25:07 AM »
Fedt Lars.
Det er så godt med gode AHA oplevelser...
Men skal vi ikke snart se nogle billeder i SHOWROOM med alle jeres projekter? ;) ;) ;)

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline Proflow

• nanoposter
« Reply #453 on: January 15, 2010, 11:43:53 AM »
haha ja det er bare skide fedt.. Tror følelsen minder lidt om den man opnår ved at lave et nummer man selv har produceret, skrevet og mixet som bare fungere. Kender du så ikke den følelse der opstår når man sidder i de sidste nattetimer og læner sig godt tilbage i stolen og bare er tilfreds ? præcis Så'en ;)

Der kommer meget snart billeder, skal bare lige ha mine 2 1176'ere færdige og er i fuldgang :)

Endnu engang, tusind tak for alt den hjælp jeg har høstet her inde.

Offline Eicen

• nanoposter
« Reply #454 on: February 08, 2010, 08:49:45 PM »
Nu har jeg læst hele den her tråd igennem, og prøvet alle nævnte tips og tricks.
Jeg har stadig 50Hz støj på min, og det forsvinder helt hvis jeg forbinder PIN1 på XLR ud til mit stjernepunkt.
Skal jeg bare lave en fast forbindelse, og så lade det være det?

Jeg har LL1528 ind og OEP A262A2E ud.
OEP er godt nok uden screening cans  :-X men jeg blev enig med mig selv om, at det ikke kunne være det der var galt, når nu brummet forsvandt ved at gøre ovenstående..?
Jeg har GND/0v fra printet forbundet på XLR in1 skruen. Og det samme med jordbenet i IEC-stikket.
Og jeg har lavet "DI-jack-loddet-direkte-på-print-og-cuttet-baner"-tricket

Nogle gode råd ?

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
« Reply #455 on: February 08, 2010, 10:30:55 PM »
Hvis det løser det for dig at forbinde som du siger så gør endelig dét.

In effect er det jo faktisk dét der jo gerne skulle være sket med:
Quote from: Eicen
Jeg har GND/0v fra printet forbundet på XLR in1 skruen. Og det samme med jordbenet i IEC-stikket.
...men kan man forestille sig at det e´der er problemet er at du ikke har forbindelse mellem "XLR in1 skruen" og selve pin 1 på samme XLR stik. Det er nemlig hele ideen med at forbinde til skruen dér på XLR stikket.
Eventuelt kan du se om det ikke giver samme resultat bare at forbinde Pin 1 til "XLR in1 skruen".(?)
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline asle

• nanoposter
« Reply #456 on: May 24, 2010, 10:00:26 AM »
Jeg har desværre kommet til at give et af områderne hvor fødderne til rør'ene skal connectes til printet lidt for mange tæsk.

nu sidder de der - men på en af "hullerne" i pritetet har selve printet løsnet sig. jeg vil tro at kobberet - eller hvad der nu er vi bruger - som udgør kredsløbet - ligger på overfladen af pladen ikke ?? og det er det der har løsnet sig...

skal jeg fører en ledning eller lignende til den næste connector (følge kobberet)..... eller findes der en smart måde at løse et sådan problem på

:-) stadig nybegynder - Asle

Offline crevil

• nanoposter
« Reply #457 on: May 24, 2010, 09:07:22 PM »
Det er bare kobberet som har løsnet sig, påø grund af for meget varme.

Jeg plejer at skære øen/banen over så der ikke er noget løst tilbage på printet.
Der efter skraber jeg forsigtigt i overfladen på det resterende af banen, så kobberet kommer til syne under lakken. Brug en skalpel eller lignende, gerne med rundt blad, så du ikke får spidset ned i banen.

Så tilføre du lidt tin på den nu frie kobber, og lodder en ledning eller afklip fra en modstand på og over til det ben som øen skulle have fat på.
Lidt forsigtighed, så skal det nok fungere.

Hvis ikke, så bare en ledning over til den næste egentlige loddeø, som findes ved at følge banen, som du selv foreslår. :)
/ Bjørn

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #458 on: March 08, 2011, 09:43:27 PM »
skal phasen stå på + eller -. altså hvilken setting er phase reverse? -?

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
« Reply #459 on: March 10, 2011, 08:06:55 AM »
- er reverse

Offline steeneren

• picoposter
    • http://myspace.com/psycodedk
« Reply #460 on: September 03, 2011, 03:42:44 PM »
Nåh, så er den sgu gal igen..

Jeg tænkte lige at jeg ville smide fyre op for den inden jeg satte front delen på..

Der sker jo så det at R33 og R37 bliver varmet godt op så de begynder at ryge. De er dog ikke brændt af endnu.
Jeg måler på lytterne og på c14 er der 150V og c15 er der 205V
På regulatoren er der 193V og 183V og 183V på hhv. In, out og adj.
Har prøvet at klippe HT og der måler jeg 350v over de 2 lyttere

Jeg tænker umiddelbart at der er noget galt med spændingsregulatoren men er sgu lidt på bar bund, og vil helst ikke bare prøve at udskifte den hvis der er noget som får den til at brænde af.

Offline gyraf

• kiloposter
« Reply #461 on: September 05, 2011, 10:07:16 AM »
..noget trækker for meget strøm fra +245V-linjen.

Check de to små 10u/250V lytter - hvis de er brændt af pga. overspænding ka' de lave denne ballade.

Check dine rør - prøv evt at power op med et enkelt rør taget ud, prøv med dem en ad gangen.

Jakob E.

Offline steeneren

• picoposter
    • http://myspace.com/psycodedk
« Reply #462 on: September 05, 2011, 10:55:54 AM »
Jeg fandt problemet. MEGET tåbeligt at bytte rundt på c18 og c25 men den sprang da i det mindste ikke i luften..
Så jeg får lige skiftet c18 da den nok har fået en lille smule for meget spænding :)
skifter desuden også lige r31,r33, og r37 for en sikkerheds skyld, og så håber jeg ikke at der er andet der har taget skade..

Tak for hurtig svar jakob :)

Offline gyraf

• kiloposter
« Reply #463 on: September 06, 2011, 09:50:39 AM »
Det fine ved rørkonstruktioner (modsat transistor-ditto) er at der meget sjældent er mere end en enkelt forkert-dims der står af ved en fejl..

Jakob E.

Offline the19thbear

• picoposter
« Reply #464 on: January 04, 2012, 08:04:05 AM »
Halli hallo.

Jeg har et spørgsmål:
Har lige købt et G9 print idag (brugt med et par modstande loddet på)
Jeg var dog ikke opmærksom på at det var et rev#1 board. - ifølge jakob/Gyrafs side er han nået til Rev#5
http://www.gyraf.dk/gy_pd/g9/g9pd.htm
Der fulgte heller ikke potmeter printene med (fase/gain etc til frontpanel)

-Det var en meget hurtig impulsiv handel, og jeg tjekkede desværre ikke varene ordenligt inden jeg betalte, tog bare imod en pakke. - så det er intet mod sælgere, bare mig der lige skulle ha taget mig tid til at se det hele først.
-Så er printet bare til at smide ud? - Et nyt koster alligevel 25 euro fra gustav, så det er jo ikke det helt store...Jeg har de fleste komponenter bestilt hjem allerede.

Der står på Gyrafs side:

02-02-2003: Original drawings

28. March. 2003: R9/109 changed from 220K to 47K to prevent oscillation problems

25. May 2003: D15/D16 was missing a connection on PCB rev#3. New PCB's are now rev#5.

-Jeg tænker bare på hvilken forbindelse D15/D16 mangler?