Author Topic: Monitors og Subwoofers.  (Read 2138 times)

Offline Michael

• mikroposter
    • http://www.artbyaccident.dk
Monitors og Subwoofers.
« on: January 18, 2006, 10:58:15 PM »
Hey DIY'ere.
Da vi nu, med egne øjne har set hvor meget der er at spare ved, at bygge de fede ting selv, vil jeg da slå et slag for monitors. :)
Jeg har ti været inde på det på Aage's forum, men synes at det måske var ved at være lettere for folk at "kapere" mine udtalelser, i takt med DIY interessen og besparelsen, er vokset.
Jakobs designs er ekseptionelt fede, og giver VIRKELIG valuta for pengene, og jeg kan slet ikke være med i så store besparelser i forhold til ydelse, men.............alligevel er der penge at hente :D
Jeg vil gerne undersøge priser og evt. tilbud på kits, hvis der kunne være interesse for det. Jeg snakker ikke om billigt byg selv, resultaterne er afgjort fede, og ISÆR til prisen, som vil ligge på ca. 50% besparelse.
Det står se'føli' ikke mål med besparelsen på en G1176 kontra en original, og jeg vil, af økonomiske årsager ikke kunne diske op med kloner af fx. Genelec, men med noget der med lethed kan konkurrere. :)
Der ligger et større arbejde i det, så det skal være fordi der er interesse, men så gør jeg det mere end gerne.
Giv lyd, det er DIY på et andet plan, men jeg kan love at fryden ikke er mindre, OG risikoen for at lave fejl når man bygger er absolut i bund, i forhold til elektronik verdenen :mrgreen:

EDIT: Skal lige sige, at jeg på ingen måde er højttaler ingeniør eller mega kyndig, har bare hen ad vejen fået kendskab til et par gutter, som er supernørdede og entusiatiske, OG som kender til både Genelec og Dynaudios konstruktioner.
Også derfor jeg helst vil have seriøs opbakning, da jeg skal trække en del på dem.
Hygge......:-) Michael.